Witam wszystkich zainteresowanych założeniem własnego serwera w grze TMN.
Założenie takie serwera na swoim pc-tku jest w sumie bardzo proste, ale dla początkującego jest to very hard Wink. Też kiedys sam zaczynałem Wink i metodą prób i błędów doszedłem do perfekcji Smile
Moge wam teraz co nieco przekazać wiedzy na ten temat ! Smile A więc zacznę od tego co nam jest potrzebne :
1.Dobry komp a) wymagania minimalne: (takie jakie ja mam na serwery Smile ) - Procesor 416 Mhz - Pamięc Ram 394 MB - Karta graficzna 16 MB (rivka Razz ) - Dysk nie mniej niż 5 Gb Wink (mam troszeczke wiekszy Wink ) 2.Lącze internetowe (minimalne) - 512 kbit/s Kiedy już mieścimy sie w tych wymaganiach przejdzmy dalej -> 3. TmDedicatedServer - wersja z maja 2006 05-30 >>> DOWNLOAD<<< 4.ServerMania DOWNLOAD a)aby servermania zadziałała musisz mieć najpierw program NET.Framework 2.0 rowniez do sciagniecia na stronie z servermanią. Kiedy juz sciagnelismy te programy, należy stworzyć swój własny folder np.Server or C:/Serwery/Server/ "Server" bedzie to nasz głowny katalog do którego zaladujemy potrzebne pliki Wink
Teraz mozemy przejsc do instalacji kazdego z w/w programow, które są niezbędne do odpalenia naszego serwa Smile
Po pierwsze musimy rozpakowac program TmDedicatedServer. Załóżmy że rozpakujemy go na Pulpit.Powstał nam folder o nazwie tego programu. Teraz musimy całą zawartość tego folderu przenieść do naszego katalogu C:/Serwery/Server/<!--Tu należy przekopiować pliki -->/
Kiedy już to zrobiliśmy wchodzimy do folderu Server, gdzie sa wszystkie pliki : folder - Game Data folder - RemoteControlExamples pliki : - ClientCommandLine.txt - dedicated.cfg ( ten plik bedzie edytowany !! ) - ListCallbacks.html - ListMethods.html - Readme_Dedicated.html - Runtrackmanianations.bat ( ten plik bedzie edytowany !! ) - Runtrackmanianations.sh (ten plik jest edytowany wylacznie pod systemami linux) - Trackmaniaserver - Trackmaniaserver.exe
Kiedy juz mamy ten oto zestaw plików, możemy przejść do poczatków konfigurowania serwera.
Po pierwsze musimy stworzyć nowe konto w grze z serii TM. Załóżmy, że nasz nowy login to nowyserver100 i haslo to server100 . Kiedy już stworzymy nowe konto, musimy otworzyć plik dedicated.cfg z naszego folderu /Server jakimś edytorem tekstu.
Zawartość naszego pliku wygląda tak (w nawiasach () bede opisywal kazdy krok ktory trzeba wykonac) :
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<dedicated> <authorization_levels> <level> <name>SuperAdmin</name>(nie zmieniamy nic !! ) <password>SuperAdmin</password>(nie zmieniamy nic !!) </level> <level> <name>Admin</name>(nie zmieniamy nic !! ) <password>Admin</password>(nie zmieniamy nic !! ) </level> <level> <name>User</name>(nie zmieniamy nic !! ) <password>User</password>(nie zmieniamy nic !! ) </level> </authorization_levels>
<masterserver_account> <login></login>(Tu wpisujemy dane naszego nowego konta ktore stworzyliśmyw grze z serii TM) <password></password>(Tu wpisujemy dane naszego nowego konta ktore stworzyliśmyw grze z serii TM) <nation></nation>(Tu wpisujemy naszą nację konta czyli jeżeli stworzyłeś konto w POL to wpisujesz POL Wink chyba nie trzeba tego doglebniej objaśniać) </masterserver_account>
<server_options> <name></name>( Tu wpisujemy nazwę serwera np. $FFFServer $0F0Testowy) <comment></comment>( Tu wpisujemy komentarz który widoczny jest przed wejściem na serwer może to być np. $FFF$sWitam na naszym serwerze Smile :.: Smile ) <max_players>32</max_players>( Tu chyba nie trzeba nic objaśniać Razz ) <password></password>( Tu chyba nie trzeba nic objaśniać Razz ) <max_spectators>32</max_spectators>( Tu chyba nie trzeba nic objaśniać Razz ) <password_spectator></password_spectator>( Tu chyba nie trzeba nic objaśniać Razz ) <ladder_mode>normal</ladder_mode> // value between 'inactive', 'normal' and 'forced' (or '0', '1', '2') ( Tutaj nic pod zadnym pozorem nie zmieniamy !!!!! ) <enable_p2p_upload>True</enable_p2p_upload> <enable_p2p_download>True</enable_p2p_download> <callvote_timeout>60000</callvote_timeout> ( czas trwania vota ) <callvote_ratio>0.5</callvote_ratio> <allow_challenge_download>True</allow_challenge_download> </server_options>
<system_config> <connection_type>DSL_16384_4096</connection_type> <server_port>2350</server_port> <server_p2p_port>3450</server_p2p_port> <client_port>0</client_port> <xmlrpc_port>5000</xmlrpc_port> ( To jest domyślny port !! należy ustawic inny port np. 5049 !! ) <xmlrpc_allowremote>False</xmlrpc_allowremote> // if you specify an ip adress here, it'll be the only accepted adress. this will improve security. <bind_ip_address></bind_ip_address> <force_ip_address></force_ip_address> <use_proxy>False</use_proxy> <proxy_login></proxy_login> <proxy_password></proxy_password> <blacklist_url></blacklist_url> </system_config> </dedicated>
Reszty nie trzeba objaśniać gdyż jest to niepotrzebne wam Razz Smile
Kiedy już zrobiliśmy to co napisalem powyżej, możemy przejsc do konfiguracji pliku "runtrackmanianations.bat" :
Po pierwsze jest to plik w którym zalączamy plik z naszymi trasami, jednak aby go w ogole stworzyć zalecam użycia Servermanii( opisze to w dalszej części Poradnika ) rownież można stworzyć plik z trasami w grze. Musimy wejść do Internet >> Create >> Zaznacz trasy i zapisać w jakimś pliku np. Trasy.txt.
a więc jeżeli zastosujesz sie do tej drugiej możliwości, otwórz plik runtrackmanianations.bat edytorem tekstowym
zobaczysz :
TrackManiaServer.exe /game=nations /internet /game_settings=MatchSettings/Internet/AdvancedTraining.txt /dedicated_cfg=dedicated.cfg
Na 100% matchsetting z trasami o nazwie Trasy.txt zapisal ci sie w folderze C:/Serwery/Server/Game Data/Tracks/Matchsetting/Trasy.txt LUB C:/Serwery/Server/Game Data/Tracks/Matchsetting/Internet/Trasy.txt
zauważmy jeszcze raz pewną linijkę w pliku runtrackmanianations.bat :
/game_settings=MatchSettings/Internet/AdvancedTraining.txt
Domyślasz sie pewnie jak go zmienić Smile
|